reklama

Čo môže dať kresťanstvo človeku?

Drahí bratia a sestry v Kristovi, pamätám si ako keď som pred tromi rokmi navštívil kostol a ani som poriadne nevedel ako sa modliť, či čo sa deje pri omši. Bolo to vtedy, keď som uveril v Ježiša. Začal som teda chodiť v nedele na omše a ako som tak počúval kázne, boli trpké pre mňa a ťažké na prijatie. Pýtal som sa vnútri, kto môže toto dodržiavať? Kto dokáže dnes takto žiť? To je predsa nemožné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (156)

Všetky ostatné viery ponúkajú rôzne veci pre človeka, lákajú ho, sľubujú mu zdravie, moc, úspech v živote po všetkých stránkach a kadečo iné. A potom príde človek ku kresťanstvu a to mu nedá nič iné ako trpkú, horkú a bolestivú pravdu. Áno, kresťanom sa môže stať jedine človek a naozaj byť ním, ktorý túži jedine po pravde celým bytím a je ochotný pre ňu sa aj všetkého vzdať. Je písané: Ja som cesta, pravda a život. Nik nepríde k Otcovi, iba cezo mňa. Čo môže teda človeku dať kresťanstvo? Z toho hmotného hľadiska a svetského nedá úplne nič, ba i vezme. Človek je hneď považovaný za čudáka, ohováraný, osočovaný a neprijatý okolím. Jediný prísľub má človek v tom, že nakoniec bude v nebi so svätými a s Bohom a získa večný život. Pre toľko ľudí absolútna hlúposť a predsa, pre pár ľudí najväčší klenot a poklad.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo však môže získať človek ešte ako kresťan? Odpoveďou sú dary Ducha Svätého ktorými je múdrosť, rozum, rada, sila, poznanie, nábožnosť a bázeň Božia. A nechcem bratia, aby ste nevedeli o duchovných daroch. To píše apoštol Pavol v Prvom liste Korinťanom dvanástej kapitoly. Lenže k týmto darom sa môže človek dopracovať jedine cez lásku k pravde a to je láska k Ježišovi Kristovi. Absolútna láska k Nemu lebo ako je písané: „Kto miluje otca alebo matku viac ako mňa, nie je ma hoden. A kto miluje syna alebo dcéru viac ako mňa, nie je ma hoden." Je tu zdôraznené, že najväčšou láskou kresťana má byť samotná láska k Ježišovi Kristovi. Jedine takto môže byť kresťan naozaj aj kresťanom. Zamyslite sa, koľko ste sami ochotný obetovať kvôli láske k niekomu alebo k niečomu či nejakej činnosti alebo záľube. Keď je človek zamilovaný, chce sa tomu druhému automaticky páčiť, vzdá sa niečoho iného, len aby mohol stráviť čas s tým koho miluje, alebo často obetuje niečo iné na úkor svojej záľuby. Automaticky prehlbuje svoj vzťah, vzdáva sa dokonca s radosťou niečoho aby sa mohol venovať tomu, čo miluje. A takto to chcel aj Ježiš, aby sme boli do neho zamilovaný, ináč nie sme ho hodní. Láska ku Kristovi nás môže stáť úplne všetko v rámci svetského života. Kto miluje svoj život, stratí ho, a kto svoj život nenávidí na tomto svete, zachráni si ho pre večný život. Trpké slová sú to pre všetkých čo žijú pre tento svet a jeho radosti. Ak vás svet nenávidí, vedzte, že mňa nenávidel prv ako vás. Keby ste boli zo sveta, svet by miloval, čo je jeho, ale preto, že nie ste zo sveta, že som si vás ja vyvolil zo sveta, svet vás nenávidí. Lebo slovo kríža je bláznovstvom pre tých, čo idú do záhuby, ale pre tých, čo sú na ceste spásy, teda pre nás, je Božou mocou. To sa píše v Matúšovom a Jánovom evanjeliu a v prvom liste apoštola Pavla Korinťanom. Ježiš nám však ale aj vraví: Mt 6:33 Hľadajte teda najprv Božie kráľovstvo a jeho spravodlivosť a toto všetko dostanete navyše. Kresťan sa vždy musí rozhodovať pre Krista. To je láska k Ježišovi, pre ktorú je vždy nepochopený zo strany ľudí, ktorí žijú pre svet a nie pre Krista. Krst, ani žiadna iná sviatosť nerobí z človeka kresťana. Kresťana robí viera sprevádzaná láskou k Ježišovi Kristovi. Tá láska a viera ho napĺňa radosťou, pokojom a šťastím v duchu. A Boh nezabúda na nikoho, kto žije pre Neho. Veď váš Otec vie, čo potrebujete, prv, ako by ste ho prosili. Ktokoľvek by vás však lákal na hocičo iné krásnymi rečami aby ste sa stali kresťanmi, klame vám. Byť kresťanom znamená totiž nasledovanie Ježiša Krista až na jeho kríž. Pravda je pre ľudí totiž horká, nechutná a preto aj ťažko prijateľná. Lk 6:46 Čo ma oslovujete: „Pane, Pane, keď nerobíte, čo hovorím?" Mt 7:21 Nie každý, kto mi hovorí: „Pane, Pane, vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je na nebesiach." Široká a ľahká býva cesta do zatratenia, ale úzka a tŕnistá ku spáse. Kresťanstvo nemá čo ponúknuť človeku, ktorý žije pre svet. Preto sú tisícky kresťanov, ktorí sú pokrstení či pobirmovaní a zosobášení v kostoloch, ale ináč svoju vieru nežijú a nedávajú tak dobrí príklad ostatným. Veria často vešticiam, astrológii, mágii, okultizmu či východným filozofiám, ktoré im klamlivo ponúkajú pravé šťastie a blahobyt. Kto túži po týchto veciach, nech sa ani nenazýva kresťanom a nech okolo kresťanstva radšej spraví veľkú okľuku. Kto však túži po pravde, a každý z nás v hĺbke duše po nej túži, nech sa stane kresťanom a dostane hojnosti po čom túži. Nie je žiadna relatívna pravda, je len jedna pravda a tá stojí sama osebe a to ju aj robí pravdou. Všetko ostatné sú len pokrútené polopravdy a lži. Už Pontius Pilát mal v sebe tú túžbu keď sa Ježiša pýtal čo je pravda. 2Pt 3:17 Ale vy, milovaní bratia, ktorí to už viete, chráňte sa, aby ste sa nedali zviesť bludom ničomníkov a aby ste neodpadli od svojho pevného základu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jn 11:25 Ježiš jej povedal: „Ja som vzkriesenie a život. Kto verí vo mňa, bude žiť, aj keď umrie. Kresťan je teda človek, ktorý verí v Ježiša Krista a verne ho aj nasleduje vo všetkom, čo sa mu v živote prihodí. Je plno svätých a každý jeden mal svoju vlastnú cestu k svätosti, i keď to bola vždy tá istá cesta. Niekto si len proste vybral kráčať po strede, iný zas po ľavej či pravej strane cesty, ďalší zas niečo medzi tým. Všetci však verili v Ježiša a milovali ho. Takto boli na nich zoslané v hojnosti aj dary Ducha Svätého. Najdôležitejšia je totižto viera v Neho a láska ku Nemu aby človek bol spasený a dostal potrebné milosti. Toto je najdôležitejší bod. Dnes už je značné množstvo denominácií, ktoré však majú základ vieru v Ježiša Krista. Všetko to sú však kresťanské cirkvi. Každý tak rád sa díva na rozdiely a je potom presvedčený, že práve tá jeho denominácia ku ktorej patrí, je jediná pravdivá. Iných kresťanov potom dokonca označujú za nekresťanov. Všetci sme však jednotný v Ježišovi Kristovi a každý už nech prináleží k hocijakej cirkvi, ktorá ohlasuje Ježiša a evanjelium, keď bude nasledovať Jeho učenie, zjavené v evanjeliách, pôjde po jednej a tej istej ceste, lebo iná ani nejestvuje k Ježišovi. Len Boh určuje komu a koľko bude pridelených darov Ducha Svätého a nikto z nás, a len Boh pozná srdcia a vieru ľudí. 1Kor 1:10 - 13 Prosím vás, bratia, pre meno nášho Pána Ježiša Krista, všetci hovorte to isté, aby neboli medzi vami roztržky, ale aby ste boli dokonalí v rovnakom zmýšľaní a v rovnakom úsudku. Lebo z domu Chloe mi o vás, bratia moji, oznámili, že sú medzi vami sváry. Myslím na to, že každý z vás hovorí: „Ja som Pavlov", „Ja Apollov", „Ja zasa Kéfasov", „A ja Kristov". Je Kristus rozdelený? Vari bol Pavol za vás ukrižovaný? Alebo v Pavlovom mene ste boli pokrstení? Ježiš Kristus je len jeden. Nie je iný Kristus, preto aj kresťania nesmú byť rozdelený, lebo je aj len jedno evanjelium. Gal 1:8 - 9 Ale keby sme vám hlásali my alebo aj anjel z neba iné evanjelium, ako sme vám hlásali, nech je prekliaty! Ako sme už povedali, aj teraz znova hovorím: Ak by vám niekto hlásal iné evanjelium ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty!

Miroslav Čonka

Miroslav Čonka

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek čo verí. Čomu verí, to sa dozviete ak si prečítate to čo píšem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu